2017年12月27日星期三

第14位客人

最近睇咗以下一篇文章。真唔真要問問法國嘅blog友。
https://hk.thenewslens.com/article/86191?utm_source=2016IndexHot&utm_medium=internal&utm_campaign=hot_post
節錄>

近來香港多了一些由晚宴、飯局「禮儀」惹起的政治爭論,觸發好奇之下,翻看英國公共歷史學家葛瑞格(Greg Jenner)曾回顧「晚宴、晚餐」整理的歷史,深感人類聚餐平等化得來不易,也有過很多階級及宗教而來的「繁文縟節」。既然臨近聖誕節,不妨先從這個節日有關的耶穌事跡談起。
在19世紀的法國,社會上下漸漸流傳一個說法,如果你是開設晚宴的主人家,碰巧邀請了13位賓客出席飯聚,又碰巧其中一人「甩底」(缺席),主人家會誠惶誠恐花錢臨時請客人增補宴席,而急急新增補的一位客人,稱為「第14位客人」(quatorzieme)。若在較早的時分知道第13位客人不來,這第14位受邀者,會「老早」在下午五時在家穿著晚禮服守候,像消防隊頭目要按時抵達災場一樣,使命必達;為什麼?因為這位客人太重要了,他關乎當晚大家吃得是否「安樂」。
這個不安的源頭,就是當時人們迷信耶穌跟12門徒吃過最後的晚餐,耶穌很快便會被害「上路」了;當法國人宴請第13人不來,那麼自己就像耶穌一人,跟客人合共剛好是13人,恐怕帶來厄運,尊重前一位不來,新增的「客人」就成為尊貴的第14位貴賓。


啱咁最近睇咗一齣法國電影Madame,係圍繞呢個題材。但係故事就唔係happy ending囉.
Plot
Anne and Bob, an American couple living in Paris, organize a dinner party and invite twelve friends. Bob's son arrives by surprise and the total number of guests is now 13. The superstitious Anne asks her maid, Maria, to pretend to be a rich Spanish friend and join the table. Maria meets David, a British aristocrat. They both like each other and will continue their relationship.*wikipeida.org

https://www.youtube.com/watch?v=-564kllgDWo

20 則留言:

  1. 真係不論中西方,都有迷信風俗

    回覆刪除
  2. 一早請少d咪得囉,蠢到冇盆友

    回覆刪除
  3. 我哋都有迷信,叫餸唔好叫七樣。

    回覆刪除
  4. 十三個人坐一圍會唔好運
    迷信嘅野, 梗係有得拆解啦, 有人教擺多個位叫l'assiette du pauvre, 又或者分兩圍啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來係一圍圍計。你啲聚會有冇數人頭㗎?

      刪除
    2. 一定唔夠十幾人, 太多人, 頭都痛

      刪除
    3. 多過四個人我已經頭痛。

      刪除
  5. 唔夠人数? 咪叫埋個庭傭工來搭夠/救咯!

    回覆刪除
    回覆
    1. 有潛質寫劇本喎.齣電影就係呢個故事。

      刪除
  6. 喺香港酒樓擺酒都係12人一圍,13唔得,14都唔得
    套戲好唔好睇?

    回覆刪除
    回覆
    1. 好多香港人都唔理13定14人。

      刪除
    2. 我估依家好多香港人都唔理啦.
      套戲麻麻地,唔係太好笑,又冇happy ending.

      刪除
  7. 真係第一次聽到,好彩我唔迷信嘅

    回覆刪除
    回覆
    1. 你時時開party,要數數人頭喇。哈哈.

      刪除

入咗嚟,不如寫幾隻字,留個言啦.