2013年1月27日星期日

3D打印機


我之前講3D
P
rinter
,
blog友好似好有興趣喎.所以我搵番個東方報專欄畀大家睇.

(綜合四篇東方專欄>OpenRay手記 + omote3d.com 相片)


數十年以前,拍照是需要專程去照相館一趟。因為相機昂貴,大部分人買不起,即使買得起,也未必懂得操作。於是要影相的話,便要專程去照相館,找專業攝影師
拍照。然而,現在數碼相機普及,連手機也可以拍出畫質不錯的相片,照相館已逐漸式微(婚紗照相館除外)。最近日本開了一間3D照相館,概念不錯,或許可以
令照相館重生。

3D照相館名為Omote 3D,位於日本東京原宿,是全球首間同類型的3D照相館。由於未知3D照相服務是否受歡迎,暫時該照相館只是實驗性質,暫定開業至1月中便結束。有興趣拍3D模型的朋友須上網預約,預約成功才能前往拍照。
所謂3D照相館,所拍的並不是3D立體相片,而是一個像真度極高的真人雕塑模型。照相館配備一台大型3D掃描儀和3D打印機,可以把真人的立體外觀掃描,輸入電腦後再用3D打印機「打印」,製作成一個4至8吋高的真人模型。
所謂3D打印機,並不是一般紙張打印機,而是用來製作立體模型的打印機。其打印方式是以滴膠的方法,從模型的最底層開始滴起,以精準的方式把熱熔膠滴到適當的位置,經過數小時的滴製,便可以滴出一個立體模型出來。


而3D掃描儀一般以雷射激光以360度環迴掃描物件,把立體的物件、人面,或整個人的外形掃描入電腦。有些工業用的立體掃描儀只有
1呎立方的大小,用於掃描小物件如玩具、戒指或飾物。要掃描整個人,便需要大型的3D掃描儀,掃描需時約15分鐘,因此要企定定讓機器慢慢掃描。

用3D打印機複製出真人模型以後,便需要人手打磨及為模型上色,完成後便是一個跟真人一模一樣的人形公仔了。
目前3D照相館為客戶製作一個真人模型,分大、中、小3種尺寸,最小的只有4吋高,

收費約港幣2,000元;中的約6吋高,收費約港幣3,000元;而最
大的也只有8吋高,收費約港幣
4,000元。由於掃描需時(15分鐘),打印卻可以交由3D打印機自動製作,因此該店鼓勵用戶掃描後多製作幾個模型,因此惠顧3個模型或以上,便會有額
外數百元的折扣。

類似的真人3D微縮模型製作,以往在香港和內地都曾出現過,都是由手藝精巧的技師以雕塑方法人手製作出來。人手製作當然花更多時間,而且製作出來的
人面未必逼真,需視乎技師的技藝造詣。以往較多新婚的新人惠顧這類真人3D模型製作,可以把微縮模型放在結婚蛋糕上,相當別致有趣。

當時本地的真人模型製作服務,收費也逾千元。現在日本使用3D掃描和打印的方法製作真人模型,效果栩栩如生,比人手製作有過之而無
不及,相信會有一定的捧場客。以往3D打印技術只限工業使用,近年開始變得普遍。外國有一些郵購3D打印服務,客戶只需把3D數據圖電郵到店方,然後於網
上付費,3D打印公司便會把打印好的3D模型寄到府上,十分方便。
最近美國開始有公司提供網上3D打印服務,用戶在網上上傳3D模型,並在網上付款,該公司便會把模型設計圖打印成3D物件,然後郵寄送貨,十分方便。
3D打印可以打印甚麼? 戒指首飾、玩具模型、手辦公仔,以至汽車零件或鈦金屬醫療用品都可以。例如一些古董汽車的零件已經絕版,難以買得到,車主可以用3D打印,把舊零件複製出來;又例如醫療用可以植入關節或骨骼的鈦金屬片,也可以用3D打印技術打印出來。

一般而言,3D打印使用熱熔性塑料如尼龍膠粒,經熱力融化後,可以從機械噴嘴噴出,打印成立體物件。若改用金屬原料,部分高熱力的
3D打印機一樣可以打印成金屬物件,例如網上有人上傳了曲尺手槍的零件3D圖,用戶把3D圖下載,便可以自行打印出一把手槍。當然,如果用塑料打印,打印
出來的只是像真度極高的玩具膠槍。但若用金屬材料打印,所製作出來的「複製槍」,甚至可以發射子彈,跟真槍幾乎沒有分別。

外國的網上3D打印服務,能提供比業餘3D打印機更精密的複製能力,令打印出來的物件更具細節。此外,這些服務並不使用「滴膠」方
式打印,改用激光熱熔的方法進行立體打印,精密度極高,可以打印活動關節,例如一些有關節的可動機械模型,都可以直接用3D打印,成品一印出來便已經可
動,十分神奇。
人工智能理論認為,無論機械人如何聰明,也不能取代人類成為另一智慧生物。原因是機械人不能生育,不會繁殖,永遠是「死物」,沒有可能像人類般變成智慧生物。

不過,3D打印技術的出現,讓機器有了自我繁殖的可能。以3D打印機為例,它可以打印出構造自己的所有零件,然後組合成另一台3D打印機,這便等於繁衍後代了。

當然,就算把3D打印機複製出來,組裝時也需要人手處理,並不是完全自動化。然而,現代工業的製造技術發達,一部智能手機的組裝以
至包裝,都可以全部用機械手完成。因此3D打印機只要跟機械手「聯手」合作,便可以打印出機械手和3D打印機的所有零件,完全自動化自我複製,變成有生育
能力的機械人大軍。

因此,3D打印機的出現,是機器擁有自我複製能力的開端。配合人工智能的高速發展,機械人遲早會擁有像人類般的智慧,加上自我複製和繁衍能力,機械人將是另一個文明智慧。電影《未來戰士》中的天網(Skynet),看來不再是電影橋段,離現在恐怕也為時不遠了。
===================================================================

最近有首歌MV都有show3D printing.
will.i.am - Scream & Shout ft. Britney Spears

20 則留言:

  1. 幾有趣!
    [版主回覆01/28/2013 01:22:08]唔知幾時會普及.

    回覆刪除
  2. 原來呢篇有講! 幾得意, 宜家啲科技真係先進! 首飾都印到, 咁細件咪可以 1:1 咁印, 唔知印咗出嚟戴唔戴到?!
    [版主回覆01/28/2013 01:23:31]我估戴到,但未必閃囉.

    回覆刪除
  3. 如果生意超好的話,說不定明年一月中打後會繼續營業都唔奇﹗果真如此的話,相信會有不少其它照相館跟風也去開呢﹗
    [版主回覆01/28/2013 01:24:04]呢篇係舊年登架. 一月中即係已過,但係個website仲有呢個服務囉.

    回覆刪除
  4. 如果3D打印後, 唔使用3D眼鏡睇就無問題, heeheee。
    [版主回覆01/28/2013 01:25:26]睇黎你係唔睇3D電影喎.

    回覆刪除
  5. 玩呢啲野都唔平噃!
    [版主回覆01/29/2013 02:54:42]睇吓幾時普及會平d

    回覆刪除
  6. 科技越來越先進.
    [版主回覆01/29/2013 02:55:06]日新月異

    回覆刪除
  7. 半夜三更係屋企見到D自己的3D相都幾驚
    [Oli回覆01/29/2013 07:05:22]
    [版主回覆01/29/2013 02:55:51]乜你個樣咁得人驚咩??

    回覆刪除
  8. 上個世紀90年代中已經有3D打印機﹐不過﹐系用在工業上﹐以前d人需要叫手辦傅師用人手做樣辦俾客戶﹐好o吾准確﹐搞倒做好工模啤件塑膠件出來后同手辦不同﹐o的客戶投控C﹐當電腦功能強大o左﹐運算夠快﹐就o係電腦畫乜野就用電腦做乜野手辦﹐啤乜野塑膠件﹐容易o左﹐快o左。
    [版主回覆01/29/2013 02:56:37]工業民用.

    回覆刪除
  9. 企定定15分鐘, 簡直浪費光陰啦.罰企咩.
    [版主回覆01/29/2013 02:57:09]等車都差唔多時間啦.

    回覆刪除

  10. [版主回覆01/29/2013 02:57:31]整番個啦.

    回覆刪除
  11. 科技發達得有點恐怖
    [版主回覆01/29/2013 02:57:48]日新月異

    回覆刪除
  12. 我想print一個3D毛毛,不過要佢站定定15分鐘就真係難過做一隻3D毛毛啦!
    [版主回覆01/29/2013 02:58:32]3D毛毛都幾好喎. e+開始train毛毛企定定,去日本整番個啦

    回覆刪除
  13. 唔明整個真人咁大既嚟做咩? 除非係要放入Madam Tussuads.
    [版主回覆01/29/2013 02:59:07]我估冇人整real size o既.

    回覆刪除
  14. i have seen the process of how the 3d printer work in Discovery Channel, it is so awesome!
    [版主回覆01/29/2013 02:59:19]日新月異

    回覆刪除
  15. 科技日新月異。好難追。
    [版主回覆01/29/2013 02:59:35]睇吓好lu.

    回覆刪除
  16. 豆丁@加拿大Hamilton2013年1月29日 上午12:05

    好詳細呀,謝謝!
    機器擁有自我複製能力牙,質料唔係唔同咩?@O@
    [版主回覆01/29/2013 03:00:13]質料唔同. 但將來可能得呢.

    回覆刪除
  17. 見到個3D 打印機, 諗起本日本漫畫情節, 睇左段YODA片, 原來同漫畫的情節一樣, 科技就快發展到好似科幻片咁啦!
    不過3D PRINT 出黎都幾"牙"位收藏
    [版主回覆01/29/2013 21:38:55]漫畫情節?邊本講呢個topic架?

    回覆刪除
  18. Oh!tria
    我都用緊3D製造成形機做嘢!
    用喺工業啲機有咗10年架喇,近3幾年普遍咗好多,部機亦平唔少,
    Diy
    [版主回覆01/29/2013 21:38:21]e+工業民用.

    回覆刪除
  19. 嘩,乜有d咁神奇既野,我真係out曬.
    [版主回覆01/30/2013 04:16:29]工業用o既原來有咗好耐架喇.

    回覆刪除
  20. 我看完都不明3D 打印,實在資質有限
    [版主回覆02/11/2013 01:14:57]有片睇都未明??

    回覆刪除

入咗嚟,不如寫幾隻字,留個言啦.